Strona Główna Tramwaje Ogólne dyskusje o tramwajach Tramwaje MPK Wrocław - tabor, infrastruktura

Tramwaje MPK Wrocław - tabor, infrastruktura

Tutaj są prowadzone różne dyskusje oraz wyrażane opinie o tramwajach...

Moderator: mods


Post 2013-04-20, 00:16

Posty: 1528
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

MPK nie ma pieniędzy, a utrzymywanie zabytków jest kosztowne, zwłaszcza jeśli nie bardzo jest pomysł i możliwość zarabiania na tym... A wg mnie to np. takie stowarzyszenie miłośników powinno samo zbierać środki na odbudowę takich wozów... Problem w tym że albo im się nie chce, albo nie potrafią. Ja rozumiem że to nie jest łatwe, ale tu trzeba mieć pomysły, umiejętności organizowania i może przede wszystkim - jak najwięcej ludzi. A jak swoim zachowaniem się odstrasza innych no to sorry. Też jestem miłośniczką, też mogłabym pomóc, ale mi wystarczy że poczytam trochę pewne forum i już wiem że nie chcę mieć z tymi ludźmi do czynienia...

A jeśli chodzi o pieniądze... Np. kibice... podczas każdego meczu zbierają np. na oprawę albo inny cel i potrafią zebrać na prawdę nie mało, wydają gadżety z których zysk jest przeznaczony też na jakieś cele. Tak, powiecie że kibiców na meczu jest bardzo dużo... Ale dlaczego np. takie stowarzyszenie nie mogłoby zbierać na swój cel, np. na dniach otwartych, gdzie na poprzednich było naprawdę dużo ludzi, wydawać gadżetów, czy organizować specjalnych przejazdów i podczas nich zbierać do puszek? Szeroko zakrojona, rozreklamowana akcja i heja! Nie uda się? Nie zbierzemy wystarczająco dużo? Nieważne, ważne że chociaż próbowaliśmy... Ludzi zainteresowanych komunikacją i transportem jest sporo, nie każdy chce być od razu w stowarzyszeniu, ale kilka złotych do puszki by wrzucił, czy nawet kupił jakiś gadżet... A jak jedyne co się organizuje to przejazdy dla siebie, dla zamkniętej grupy no to wiadomo jak jest...
"Naucz swego syna, o tym musi wiedzieć, że w Mieście Neptuna, Wrocław jest u siebie!"

Post 2013-04-20, 13:33

Posty: 10455
Lokalizacja: Europa Środkowa
Kibice a MKMi to jednak dość różni ludzie.
A gdyby tak stowarzyszenie z innego miasta coś wzięło?
ObrazekObrazek

Post 2013-04-24, 10:05

Posty: 278
Lokalizacja: Bielawa/Wrocław
@Nikki: nie wiem do kogo pijesz, do KSTM czy TMW. Z eNusią na chwilę obecną jest tak, że jest gotowa do jazdy, ale jeździć nie może, bo my w przeciwieństwie do TMW nie jesteśmy stowarzyszeniem działającym w ramach mikstatu PRezydenta Dutkiewicza i nie możemy jeździć po mieście "na lewo" jak robi to TMW, tylko musimy mieć podpisane umowy i zgody z kilku instytucji we Wrocławiu, a proces ten niestety trwa praktycznie od startu projektu Konstal N. Na szczęście powoli dobiega końca i być może niedługo eNusia znacznie częściej będzie się pojawiać na mieście niż tylko podczas WOŚP, czy dni MPK.

Post 2014-02-19, 21:36
Kędzior Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 4741
Lokalizacja: Nie

Ostatnio co raz więcej składów we Wrocławiu dostało mniejsze okna w kabinie motorniczego, identyczne jak w 204/205WrAs: http://fotogaleria.transportnews.eu/foto2023.htm
http://transportnews.eu/aktualnosci/poz ... amwajowych
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej | Przegubowiec (ten nowy)
Eeeeeee, macarena!

Post 2014-02-19, 21:39
J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32297
Lokalizacja: Warszawa

Po co MPK zmniejsza okna w zmodernizowanych 105-tkach ? Czy to jest z czymś związane ? ;)
Obrazek

Post 2014-02-19, 21:55
Kędzior Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 4741
Lokalizacja: Nie

W wyżej podanym linku jest to wyjaśnione - okna w zmodernizowanych 105NWr powodują nadmierne nagrzewanie się kabiny motorniczego w upalne dni. Stąd ich wymiana na mniejsze.
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej | Przegubowiec (ten nowy)
Eeeeeee, macarena!

Post 2014-02-20, 23:11
J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32297
Lokalizacja: Warszawa

Dzięki wielkie, to teraz rozumiem sens tych zmian ;)
Obrazek


Posty: 196
Lokalizacja: Pcim Dolny
Co we Wrocławiu piszczy? Na pewno nie impulsywny rozruch szybko jadących tramwajów...
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html

J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32297
Lokalizacja: Warszawa

Nie jestem zdziwionym tym co napisał pewien pan motorniczy wrocławskiego MPK. Wystarczy przeczytać co piszą nasi wrocławscy koledzy. Ja sam również byłem we Wrocławiu parę lat temu. Specjalnie przez 3 dni korzystałem głównie z tramwajów i rewelacji nie było. Pomijając już ówczesne remonty, tramwaje we Wrocławiu nie były zbyt szybkie, potrzebowałem więcej czasu na przemieszczanie się po mieście niż wstępnie zakładałem.

Dla porównaniu w Łodzi i na Górnym Śląsku było o wiele lepiej niż zakładałem. O wiele szybciej ;)

Zamierzam w tym roku nawiedzić Wrocław ponownie (nie wiem czy to będzie realne, zobaczy się) i raczej nie spodziewam się, że uda mi się zrealizować wszystkie plany, ale to jeszcze będę konfrontował bliżej terminu ;)
Obrazek


Posty: 2996
Lokalizacja: Wrocław
We Wrocławiu problemem są światła. A dokładniej to, że są. Bo są wszędzie, gdzie tylko się da. Tworzy to sztuczne problemy i nieciekawe sytuacje, a dodatkowo kuriozalna sytuacje mandatowe (głównie piesi).

J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32297
Lokalizacja: Warszawa

Jak pamiętam wizualizację wrocławskiego Tramwaju+, to trochę mi się śmiać chce. To miał być super szybki tramwaj mknący z ogromną prędkością... a jest tak jak napisał 9507 powyżej - światła wszędzie (sygnalizacja świetlna) i wrocławski były już "tramwaj+", bo obecnie są to zwykłe linie tramwajowe - wcale nie jest taki szybki... nawet na nowych odcinkach. No, ale z drugiej strony też nie jest tak do końca źle, bo czasy przejazdów na krótszych odcinka jest całkiem niezły ;)

Swoją drogą śmiać mi się trochę chce też z innego powodu. Moderus Beta - pisaliśmy o nim niedawno w innym temacie na forum - krytykowany przez wrocławskich miejskich aktywistów, firma "Modertrans" straszy ich sądem... a sąsiedzi zza miedzi, czyli z Górnego Śląska jakoś za bardzo nie narzekają na te wagony. Przynajmniej nie słyszałem większych słów krytyki. I tam Modertrans nikogo nie straszy sądem :)

Trochę po podróżowałem po Wrocławiu i pomimo zakupów poczynionych - i tak bardzo reklamowanych przez MPK na ekranach - jakoś odnoszę wrażenie, że czas we Wrocławiu się zatrzymał. Nadal bardzo dużo jest wagonów z rodziny Konstali 105Na. Jednakże wcale nie narzekałem na widok klasycznych "akwariów", wręcz przeciwnie zrobiły na mnie fajne wrażenie.

Jest trochę zmian - to oczywiście elektroniczne tablice na przystankach, ale to co mnie miło zaskoczyło to biletomaty w każdym wagonie. Nawet w drugim wagonie w składach 105Na.

MPK zainstalowało - i to jest wielki pozytyw - tylko jeden typ biletomatów, można w nich płacić jedyną kartą (to niestety nie jest takie pozytywne, bo nie każdy posługuje się kartą, ale ... cóż tak była decyzja MPK, w końcu mamy XXI wiek :) )

W tych najstarszych wagonach zdecydowano się wymontować jeden fotel, aby wstawić w jego miejsce biletomat
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 612114342/

Znalazłem też i takie rozwiązanie
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 612114342/

Skoda 19T... zanim zajrzałem do tego wagonu to trochę krytykowałem warszawskie dwukierunkowe Pesy 128N "Jazz-Duo", za brak miejsc do siedzenia. Przyznam szczerze, że jak zobaczyłem środkowy człon wrocławskiej Skody 19T, to ... bardzo polubiłem nasze Jazzy-Duo. Może dlatego, że środkowy człon jest moim ulubionym miejscem w tym typie wagonów ;)

Nie wiem, czemu czeski producent zdecydował się na takie skrzynie...
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 612114342/
... to rozwiązanie ani nie jest ładne ani praktyczne ;)

Może to jednak wynikać z płaskiej konstrukcji wagonu, a więc przede wszystkim z konieczności zabudowy zawieszenia środkowego członu. W przeciwieństwie do Jazz-ów Duo, środkowy człon i dojścia do niego są proste. Pesa zrobiła to nieco inaczej. Nieznacznie podwyższyła podłogę w członach z wózkami przez co udało się wygospodarować miejsce na fotele, a jednocześnie producent uniknął stopni... tutaj mamy prostą podłogę, ale człon I i V mają już podwyższenie i jest dosyć wysoki stopień
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 612114342/

Fajnym rozwiązaniem jest ustawienie foteli w członach wiszących - a więc II i IV. Z tymże jest ciasno, ale jadąc tymi wagonami nie zauważyłem aby stwarzało to jakieś problemy ;)

Zastanawia mnie czy MPK dobrze wyliczyło liczbę wagonów dwukierunkowych, one dosyć fajnie obsługują linie 31, 32 i 33... ale zastanawia mnie co zrobi MPK w czasie remontów, gdy okaże się, że trzeba by wykorzystać jakieś dwukierunkowce do obsługi linii tymczasowych.

Pytanie do kolegów z Wrocławia, czy MPK w ogóle tworzy takie "zastępcze" linie tramwajowe na czas remontów ? Pamiętam, że wiele lat temu MPK tworzyło takie linie "wahadłowe" chociażby z Konstali 102Na ;)

Teraz kilka słówek na temat infrastruktury - interesowała mnie ta najnowsza czyli na Kozanowie i na GAJ-u. Obie nowe linie są ciekawe i obie się różnią techniką wykonania

Linia na Kozanów jest głównie trawiasta - i słusznie jest nieco cichsza...
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 329925415/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 329925415/

... w obrębie przystanków - kostka betonowa
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 329925415/

Natomiast na GAJ-u torowisko zbliżone jest do tradycyjnego - nie ma trawy jest podsypka
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 329925415/

To co charakteryzuje nowe torowiska to nowe meble miejskie. A chociażby pojawiły się takie duże tablice nazwą przystanku
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 329925415/

Zupełnie inne wiaty
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 329925415/

Tablice elektroniczne są w tym samym stylu co reszta mebli ;)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 329925415/

Generalnie zielony - fajny kolor, chociaż nie wiem czy nie za jasny, trudno to będzie utrzymać w czystości, niektóre są już pomazane ;)

Tak po za tym nowe linie zrobiły na mnie pozytywne wrażenie, mam nadzieję, że Wrocław będzie jednak dalej inwestował w infrastrukturę tramwajową. I w nowe tramwaje też, bo jednak przydałyby się ;)
Obrazek

Kędzior Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 4741
Lokalizacja: Nie

Ta "skrzynia" to miejsce do przewozu rowerów.
Co do wykorzystania dwukierunkowców - ostatnio jak przebudowywano Dyrekcyjną i zamknięto skrzyżowanie z Borowską, zrobiono tymczasową przelotkę i przy byłym starym dworcu PKS linie 31 i 32 zmieniały tam kierunek jazdy.
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej | Przegubowiec (ten nowy)
Eeeeeee, macarena!


Posty: 2996
Lokalizacja: Wrocław
Utrzymanie czystości - typowo wrocławskie - łatwiej wymienić, niż czyścić ;)

Przy okazji zdjęcia linii z Gaju - fajna ekierka tam się zrobiła.

J-31 Awatar użytkownika
Administrator
Administrator

Posty: 32297
Lokalizacja: Warszawa

A mnie trochę zastanawia czemu MPK zdecydowało się na typowe torowisko - bez trawy - na Gaju. Przecież to jest kolejna wrocławska "sypialnia", a takie torowisko jest stosunkowo głośne. Na pewno głośniejsze niż trawiaste ;)
Obrazek


Posty: 2996
Lokalizacja: Wrocław
Nie MPK - miasto. Miasto tak zrobiło i już ;)

Poprzednia

Wróć do Ogólne dyskusje o tramwajach

cron