[Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o Metrze i kolei...

Moderator: mods

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 32437
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: J-31 » 2014-11-12, 14:34

Czegoś tu nie kumam. Sprawdziłem rozkład z Wrocławia Głównego do Warszawy Centralnej po 14-tym grudnia. I Zdziwiło mnie, że owszem uwzględniono w rozkładzie EIC Premium, ale ... z przesiadką. Przecież ED250 będą docierać bezpośrednio do Wrocka. Czyżby zaszła jakaś zmiana o której nie wiem. :cool:
Obrazek

Awatar użytkownika
Kędzior
Administrator
Administrator
Posty: 4803
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: Kędzior » 2014-12-13, 20:15

No to pożegnaliśmy już ogryzkowego IC/EC Wawel.
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... komentarze
Protest przeciw likwidacji pociągu Wrocław - Berlin. Marszałek: To po co remontujemy tory?

W najbliższy piątek po raz ostatni, po niemal 170 latach kursowania**, pojedzie bezpośredni pociąg z Wrocławia do Berlina. Później, by dostać się koleją do stolicy Niemiec, będziemy musieli się przesiadać, nierzadko nawet po kilka razy, a nowy rozkład jazdy proponuje nam nawet połączenia... przez Szczecin, jako najdogodniejsze rano. To prawie 8 godzin jazdy z przesiadkami! Przeciwko takiemu rozwiązaniu protestuje zarząd województwa. Urzędnicy podkreślają, że przecież wydano mnóstwo pieniędzy, w tym unijnych, na modernizację torów na tej trasie. - Należy podkreślić, że decyzja o likwidacji połączenia zapada rok przed objęciem przez Wrocław zaszczytnego tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016, i może negatywnie oddziaływać na decyzje osób zainteresowanych dotarciem do Wrocławia w celu wzięcia udziału w ważnych wydarzeniach kulturalnych i imprezach artystycznych organizowanych z tej okazji - pisze w proteście zarząd województwa.

Oto cała treść listu Zarządu Województwa Dolnośląskiego w sprawie likwidacji pociągu Wrocław - Berlin Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraża stanowczy protest przeciwko likwidacji bezpośredniego połączenia kolejowego relacji Wrocław – Berlin.

Likwidacja tak ważnego dla Dolnego Śląska międzynarodowego połączenia ma wymiar gospodarczy i społeczny oraz stoi w wyraźnej sprzeczności z podstawowymi celami Unii Europejskiej. Dolny Śląsk, jak również inne regiony Polski od 10 lat silnie aspirują do budowania spójnej Europy. Od wielu lat wzmacniają też współpracę transgraniczną z sąsiadującymi ze sobą polskimi województwami i niemieckimi krajami związkowymi. Likwidacja wymienionego połączenia ogranicza możliwości intensywnie rozwijającej się współpracy transgranicznej polskich i niemieckich regionów, stanowiąc wyraźny krok wstecz w odniesieniu do podejmowanych w ostatnich 25 latach inicjatyw. Wiąże się także ze zmniejszeniem atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej, pogorszeniem przepływów związanych z jednolitym rynkiem wewnętrznym, co ma bezpośredni wpływ na jakość życia mieszkańców tych regionów. Należy podkreślić, że decyzja o likwidacji połączenia zapada rok przed objęciem przez Wrocław zaszczytnego tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016, i może negatywnie oddziaływać na decyzje osób zainteresowanych dotarciem do Wrocławia w celu wzięcia udziału w ważnych wydarzeniach kulturalnych i imprezach artystycznych organizowanych z tej okazji. W ostatnich 10 latach wydano znaczące środki krajowe i europejskie na poprawę stanu infrastruktury kolejowej po polskiej i niemieckiej stronie. Niektóre z prac w tym zakresie wciąż trwają. Likwidacja połączenia stanowi więc przekreślenie dotychczasowych rezultatów modernizacji infrastruktury kolejowej pomiędzy Wrocławiem a Berlinem i pozostaje w konflikcie z działaniami Unii Europejskiej na rzecz wspierania transportu niskoemisyjnego. Ponadto znaczenie likwidowanego połączenia wykracza daleko poza relacje transgraniczne, ponieważ może zostać ono wykorzystane do społecznego i gospodarczego powiązania zachodnich i wschodnich regionów Europy. Swój sprzeciw wobec likwidacji połączenia kolejowego Wrocław – Berlin wyrażają również polskie i niemieckie regiony i izby gospodarcze. Z powyższych względów Zarząd Województwa Dolnośląskiego wyraża wolę wielowątkowej współpracy międzypaństwowej i międzyregionalnej prowadzącej do zatrzymania procesu likwidacji tego połączenia, a jednocześnie jego radykalnej poprawy jakościowej.
** - Jedna osoba palnęła bzdurę i teraz wszyscy przedrukowują ją na wszystkich portalach i w gazetach.

Warto poczytać niektóre komentarze pod tym artykułem, bo pokazują jak "atrakcyjne" było połączenie w takiej ogryzkowej formie:
podroznik pisze:Wczoraj jechalem tym pociagiem. Dwa wagony drugiej klasy, jeden wagon pierwszej. W moim wagonie oprocz mnie jechaly jeszcze dwie Niemki (wagon otwarty bez przedzialow, wiec mozna latwo policzyc podroznych). W drugim wagonie pewnie niewielu wiecej pasazerow. W Węglincu przepinanie lokomotywy na spalinowa, bo az do Cottbus (czyli takze po stronie niemieckiej) linia nie jest zelektryfikowana. Wiecej pasazerow wsiadlo w Cottbus aby jechac do Berlina. To polaczenie sie nie oplaca, ale warto dodac, ze nie chciala go kontynuowac strona niemiecka, ktora od paru lat wysyla swoj DB bus z Berlina do Krakowa przez Wroclaw i Katowice i dla ktorej ten pociag jest konkurencja (autobusem tez kiedys jechalem i tez byl pusty, kierowcy niemieccy nie znali angielskiego, w przeciwienstwie do polskiej obslugi pociagu). Na pewno szkoda tego pociagu, ale zeby on jezdzil, trzeba nim jezdzic.
Czesiek pisze:Podróż niemiłosiernie się dłuży po polskiej stronie - w miarę jest tylko dojazd do Węglińca, choć w chwili obecnej niewykorzystywany jest nawet potencjał linii E30, bo na EC Wawel nie jeżdżą już EP09 i max. prędkość jest teraz 120km/h przy dopuszczalnej szlakowej 160. Od momentu Węglińca zaczynają się schody, bo najpierw trzeba "wypiąć" EU07 i "zapiąć" SU46 (30-40 minut), potem "cudowna" trasa przez Żagań i Żary, którą pokonuje się ze średnią prędkością 20km/h. I tak po bitych 4 godzinach dojeżdżamy do Cottbus.
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej | Przegubowiec (ten nowy)
Eeeeeee, macarena!

Awatar użytkownika
Kędzior
Administrator
Administrator
Posty: 4803
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Dolny Śląsk] - infrastruktura, połączenia, rozkłady

Post autor: Kędzior » 2015-02-24, 20:45

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... oreby.html
Bezpośrednie połączenie z Liberca do Szklarskiej Poręby

Kraj liberecki w Czechach ogłosił, że od nowego rozkładu jazdy wprowadzi bezpośrednie pociągi z Liberca do Szklarskiej Poręby. Na Kolei Izerskiej pojawią się także nowoczesne zespoły trakcyjne.


Jak dotąd, najdalej w głąb Czech ze Szklarskiej Poręby Górnej można dojechać do Kořenova. I choć przesiadki na sieci czeskich kolei są bardzo dobrze zorganizowane, to wciąż jest to spora niedogodność. Problemem jest także stan taboru. Przewoźnik GW Train Regio, po okresie dzierżawienia jednostek od Kolei Dolnośląskich, zdecydował się na prowadzenie ruchu w oparciu o dwa wagony motorowe typu 810 i jeden doczepny Btax780. Są to stare jednostki, przez Czechów humorystycznie zwane technopárty. W kraju libereckim są już niemal w całości zastąpione przez wagony silnikowe RS1 Stadlera (czeska nazwa handlowa RegioSpider). „Regionalne pająki”, zakupione częściowo ze środków samorządu krajowego, są wyprodukowane w wersji górskiej, dedykowanej specjalnie Kolei Izerskiej. Bez problemu mogą wjechać na jej zębaty odcinek, jednak nie były tam dotąd wyprawiane z uwagi na brak dopuszczenia do ruchu na sieci PKP PLK. Ponadto, jednostki te zakupiono częściowo w ramach unijnego Programu Operacyjnego Doprava („Transport”), którego warunki przewidywały użycie taboru na terenie kraju libereckiego, a więc nie w Polsce.

Mimo mankamentów linia cieszy się dużą popularnością, szczególnie w zimie. Podróżni z obu państw dojeżdżają najczęściej do Jakuszyc, gdzie znajduje się jedno z najważniejszych centrów narciarstwa biegowego w Europie Środkowej. Jak podaje GW Train Regio,między 2012 a 2014 r. liczba pasażerów wzrosła o 46 proc. Np. w sierpniu 2014 r. z pociągów przewoźnika korzystało 1000 osób dziennie.

Kraj liberecki, uważany za jeden z najbardziej prokolejowych w Republice Czeskiej, od dawna starał się zmniejszyć wady przewozów na Kolei Izerskiej. Nie jest to niczym dziwnym – wystarczy krótka obserwacja stacji Jakuszyce i Harrachov, by zorientować się, że to z Czech przybywa zdecydowana większość pasażerów. Narciarstwo biegowe jest jedną z narodowych rozrywek Czechów i dlatego dojazd do Jakuszyc ma dla czeskich władz znaczenie niemal strategiczne.

14 lutego liberecki hetman (odpowiednik wojewody) ogłosił, że wszelkie trudności prawne i organizacyjne udało się przezwyciężyć, dzięki czemu od kolejnego rozkładu jazdy Kolej Izerska przejdzie ogromne zmiany. Planowane jest wprowadzenie:
wytrasowania wszystkich pociągów w relacji Liberec-Szklarska Poręba Górna
dwugodzinnego taktu pociągów, w sezonie częstszego, być może godzinnego
obsługi wyłącznie zespołami RegioSpider
przejęcie przewozów przez České dráhy
dostępności wszystkich ofert Českých drah na odcinku od Szklarskiej Poręby.

Jeżeli zapowiedzi te zostaną spełnione, to Kolej Izerska powyżej Szklarskiej Poręby stanie się najlepiej obsługiwaną linią Dolnego Śląska, a do Czech będzie kursowała znacznie większa liczba pociągów niż do Polski.

Wątpliwości budzi kwestia płatności za bilety po polskiej stronie. Zgodnie z prawem musi to być możliwe w polskiej walucie. Nie wiadomo, czy będzie tak można zapłacić za bilet np. do Pragi czy też tylko do Jakuszyc, ale na zniżkę grupową Českých drah. Być może, że płacąc w złotych otrzymamy tylko podstawowy bilet najdalej do Harrachova.

A z drugiej strony....
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... rezno.html
PR: likwidacja pociągów Wrocław – Drezno

W związku z ograniczeniem środków finansowych na realizację połączeń na Dolnym Śląsku, od 1 marca 2015 r. Przewozy Regionalne nie będą uruchamiać pociągów w relacji Wrocław – Drezno. Decyzja ta została podjęta przez organizatora połączeń przygranicznych, który dotychczas finansował pociągi do Drezna.


Bardzo trudna sytuacja finansowa, spowodowana m.in. znacznie mniejszymi wpływami z podatku CIT, wymusiła na samorządzie województwa dolnośląskiego przeprowadzenie optymalizacji rozkładu jazdy w taki sposób, aby zaspokajał on przede wszystkim codzienne potrzeby przewozowe jak największej liczby pasażerów kolei regionalnych. Mając na uwadze dobro klientów Przewozów Regionalnych, samorząd wojewódzki próbował znaleźć alternatywne źródło finansowania tych połączeń, jednak ze względów formalno-prawnych i finansowych nie było to możliwe.

Wszyscy podróżni, którzy kupili już bilety na pociągi REGIOekspres (RE) „Saxonia”, „Viadrina” i „Albis”, będą mogli je zwrócić. Pasażerowie oddający bilety otrzymają zwrot całej kwoty (bez potrącenia odstępnego). Podróżni, którzy korzystali z połączeń RE w relacjach krajowych, będą mogli przemieszczać się pociągami Kolei Dolnośląskich, które zatrzymują się we wszystkich miejscowościach leżących na trasie przejazdu pociągów do Drezna, czyli w Legnicy, Chojnowie, Bolesławcu, Węglińcu i Pieńsku. Z kolei pasażerowie udający się do niemieckiego Goerlitz będą mogli skorzystać z komunikacji autobusowej.
i oświadczenie KD w tej sprawie:
http://www.facebook.com/KolejeDolnoslas ... 46106716:0
W związku z informacją otrzymaną z Dolnośląskiego Oddziału Spółki Przewozy Regionalne przekazujemy, iż z dniem 1 marca 2015 r. zlikwidowane zostaną pociągi RE relacji Wrocław - Drezno.
Na odcinku krajowym, w relacji Wrocław-Zgorzelec Podróżni będą mogli nadal korzystać z 6-7 połączeń w ciągu doby realizowanych przez naszą Spółkę z dogodną przesiadką w Zgorzelcu.

Szczegółowy rozkład jazdy pociągów KD na stronie: https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/ro ... zdy.html-1
Niezwłocznie po powzięciu informacji o likwidacji pociągów RE podjęliśmy decyzje mające na celu minimalizację negatywnych skutków tej zmiany w ruchu krajowym. Tym samym, z dniem 15 marca 2015 r. zostanie uruchomiony dodatkowy pociąg relacji Węgliniec-Zgorzelec, skomunikowany z pociągiem od Wrocławia (ok. 18:40). Pociąg wyjedzie z Węglińca ok. 20:40 - przyjazd do Zgorzelca ok. 21:00, skomunikowany z pociągiem od Wrocławia przez cały tydzień. Szczegółowy rozkład jazdy opublikujemy wraz z nowymi tabelami liniowymi.

Ponadto, w wyniku wcześniejszych decyzji, celem zapewnienia odpowiedniej ilości miejsc, kursujące dziś autobusy szynowe Wrocław-Zgorzelec (1 istniejąca para), będą skrócone do Legnicy, natomiast na odcinku Legnica-Wrocław i Wrocław-Legnica połączenia te będą realizowane dużo pojemniejszymi jednostkami elektrycznymi. Rozważamy wprowadzenie kolejnych zmian, o efektach będziemy informować sukcesywnie. Jesteśmy w tym miejscu otwarci na Państwa sugestie.

Istotna informacja dla posiadaczy biletów okresowych: z dniem 1 marca 2015 r. wszystkie pociągi na odcinku Zgorzelec-Wrocław będą pociągami osobowymi. Tym samym, aby korzystać ze wszystkich pociągów na podstawie biletu okresowego (tygodniowego, miesięcznego, kwartalnego), wystarczy zakupić taki bilet w najtańszej wersji na pociągi osobowe KD (większość trasy)/REGIO PR (kursują na odcinkach Wrocław Gł.-Wrocław Muchobór, Legnica-Miłkowice oraz Węgliniec-Zgorzelec).

Odpowiadając na liczne pytania, informujemy, iż spółka Koleje Dolnośląskie oraz Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego nie dysponują chwilowo możliwościami realizacji kursów transgranicznych przez przejście Zgorzelec-Görlitz. Osoby podróżującym przez granicę pozostają do dyspozycji autobusy transgranicznej linii "P" organizowanej przez ZVON - rozkład jazdy kursów skomunikowanych z koleją publikujemy poniżej. W autobusach są honorowane bilety EURO-NYSA (do nabycia u obsługi pociągów KD oraz we wszystkich kasach biletowych KD i PR, w tym na st. Bolesławiec i Zgorzelec Miasto). Przystanek autobusów "P" znajduje się przed wyjściem z peronów przystanku Zgorzelec Miasto, naprzeciwko pawilonu mieszczącego naszą kasę biletową.

Jednocześnie, informujemy, iż prowadzimy rozmowy nt. lepszego dostosowania autobusów do rozkładu jazdy kolei, jak również możliwości przywrócenia w najbliższej przyszłości transgranicznych połączeń kolejowych. Istotną kwestią jest dla nas przyspieszenie na szczeblu centralnym prac nad elektryfikacją odcinka Węgliniec-Zgorzelec, co pozwoli przedłużyć kursowanie Impulsów z Węglińca do Zgorzelca, a także uzgodnienie ze stroną niemiecką przedłużenia trakcji do stacji Görlitz. O postępach w tej sprawie będziemy również informować na bieżąco.
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... l[quote][b]KD uruchomią dodatkowe składy na linii E30

W trosce o zapewnienie odpowiedniego komfortu podróży, uwzględniając liczne uwagi kierowane do Kolei Dolnośląskich oraz Urzędu Marszałkowskiego, od 15 marca przewoźnik wprowadzi korekty rozkładu jazdy na magistrali Wrocław - Legnica - Zgorzelec.[/b]

Zmieniona zostanie organizacja kursów w godzinach przedpołudniowych: około godz. 10:00 z Węglińca do Wrocławia oraz około godz. 11:30 z Wrocławia do Legnicy, zamiast - jak dotychczas - autobusu szynowego, kursować będą pojemniejsze elektryczne zespoły trakcyjne.

Tabor kierowany na linię będzie lepiej dostosowany do istniejących potoków podróżnych. O godz. 11:44 z Węglińca do Legnicy kursować będzie szynobus (od Jeleniej Góry), skomunikowany na stacji Legnica z jednostką elektryczną do Wrocławia. Analogiczne rozwiązanie będzie wdrożone w przeciwnym kierunku: wspomniany pociąg z godziny 11:22 z Wrocławia będzie skomunikowany na stacji Legnica z szynobusem do Zgorzelca (i dalej do Jeleniej Góry).

Dodatkowe pociągi pojawią się na linii E30 w weekendy. Pociąg o godzinie 12:56 w niedziele zamiast do Legnicy (jak dziś) będzie kursować w wydłużonej relacji do Lubania. Kurs powrotny z Lubania, będący przedłużeniem istniejącego od niedawna dodatkowego pociągu Bolesławiec-Wrocław, zaplanowano o godzinie 16:17.

W soboty natomiast, między Wrocławiem a Legnicą wyjedzie dodatkowo kurs o godz. 17:44.

Nowy rozkład jazdy jest już dostępny w portalu pasażera PKP PLK.[/quote]
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej | Przegubowiec (ten nowy)
Eeeeeee, macarena!

Awatar użytkownika
Kędzior
Administrator
Administrator
Posty: 4803
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Linia kolejowa nr 143 [Wrocław Mikołajów - Katety]

Post autor: Kędzior » 2017-06-27, 23:51

http://transportnews.eu/aktualnosci/tem ... 22LDo.link
Wrocław-Kluczbork ma być zrobione na 120km/h.
Nie wykonuję rysunków na zlecenia. | transportnews | bash.kmf | Rysunki @ fotokolej | Przegubowiec (ten nowy)
Eeeeeee, macarena!

ODPOWIEDZ