Komunikacja miejska w Slough

Informacje o komunikacji miejskiej w Europie i na Świecie

Moderator: mods

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 32507
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 » 2016-08-22, 18:51

1. A czy ta firma musiała mieć jakieś zezwolenia ze strony londyńskiego organizatora na wjazd na teren Londynu ? (np. zgodę lub opłatę na zatrzymywanie się na przystankach w granicach administracyjnych Londynu ? Czy coś w tym rodzaju).

2. A przy okazji - jaka jest zasada odpłatności za przejazd. Czy za przejazd linią 702 trzeba płacić np. tylko u kierowcy wg. taryfy GreenLine ?

3. Czy może istnieje jakaś integracja taryfowa z organizatorem komunikacji miejskiej Londynu ? ;)
Mam mieszane odczucia co do zmian - żeby dostać się ze wschodu na zachód miasta będzie niezbędna przesiadka w centrum, ale z drugiej strony linie mają kursować częściej więc sam nie wiem co o tym myśleć. Jeszcze gdyby za tym szła obniżka cen biletów to byłoby fajnie, a na to się niestety nie zanosi. A czemu usuwają 7series? Uznali że lepiej będzie puścić jedną linię co 10 minut obsługującą i Terminal 5 i Central Bus Station niż kontynuować to co jest że każda linia w inne miejsce. Aha, dodajmy jeszcze do tego wymianę Citar na coś nowszego (i mniejszego) i mamy pełen obraz zmian. Zapewne z 7 series zostanie komplet hybrydowych Volvo a z Citarami niestety trzeba będzie się pożegnać.
Może to nie będzie złe rozwiązanie, lepsze autobusy co 10 minut niż kilka różnych linii rozsianych po całym regionie z małą częstotliwością ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 774
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: K4016td » 2016-08-22, 19:07

Ad1: To działa tak jak u nas w Polsce - First (i każdy inny przewoźnik) musi mieć zezwolenia i pytać TfL żeby wjeżdżać jakąś linią na teren Wielkiego Londynu, no i rozkłady na przystankach wtedy są w.g. wzoru TfL a nie wzoru używanego przez przewoźnika.

Ad2. Płaci się u kierowcy, z tym że GreenLine to tylko marka - jak PolskiBus a każda linia jest niezależna. Z dawnej świetności marki zostało kilka linii.

Ad3. Nie ma żadnej integracji taryfowej, pojazdy prywatne a pojazdy działające pod logo TfL to dwie różne sprawy.

Ad4. Zobaczymy jak to będzie ;) No wiadomo każde zmiany są w części dobre, części złe.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 32507
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 » 2016-08-22, 21:08

A czy dużo jest takich prywatnych "podmiejskich" linii wokół Londynu ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 387
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy » 2017-08-15, 15:13

Jednak wymiany Citaro nie będzie. Za to powoli zostają przemalowywane w nowe barwy z oznaczeniami liniowymi
https://www.flickr.com/photos/93036047@ ... ateposted/
https://www.flickr.com/photos/93036047@ ... ateposted/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 32507
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 » 2017-08-15, 18:08

Fajne kolorki, ale w czy to oznacza, że każda linia będzie miała swój własny kolor ? A co będzie jak któreś z tych Citaro zdefekuje i trzeba będzie go podmienić na inny ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 387
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy » 2017-08-16, 18:46

Jak na razie First powiadomił tylko o zmianie barw na jedynce, szóstkę ktoś zobaczył na zajezdni. Czy wszystkie linie będą miały swoje autobusy, to chyba tylko First jak na razie wie. Co do defektów to wszystko może wszędzie jeździć. To zdjęcie sprzed kilku lat pokazuje ALXa 200 w barwach 58 na dwójce
https://www.flickr.com/photos/93036047@ ... ateposted/

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 387
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: Rudy » 2017-11-18, 19:26

Od 23 grudnia First przestaje obsługiwać linie 702 (Bracknell-Legoland-Windsor-Slough-Londyn) bo według nich linia przestała być opłacalna. Lecz od 27 grudnia linię 702 przejmuje Reading Buses i będzie kontynuował kursy na tym samym rozkładzie.

Według mnie to raczej przegrali przetarg i zostali wygryzieni a nie że linia przestała się opłacać. Do Londynu może i dużo osób nie jeździło. Lecz od kiedy poprawiają kolej w Slough to nawet linię 200 przedłużyli z Windsoru do Slough, co pokazuje że popyt jest. Do tego dużo osób ze Slough pracuje w Ascot lub Bracknell (i na odwrót), także pełen autobus jeździł rano i wieczorem. Jedyne co mnie zastanawia to co stanie się z piętrusami. Albo je wrzucą na X74, albo przeniosą do innego oddziału.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 32507
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w Slough

Post autor: J-31 » 2017-11-18, 21:24

Rudy, a czy Możesz mi coś napisać na temat taryfy biletowej. Bo nie wiem jak jest w Slough, ale domyślam się - i może jestem w błędzie - że co przewoźnik, to taryfa. Czyli nie ma biletów takich jak np. w polskich miastach, że jest organizator... a do kogo należy autobus, to już pasażera nie obchodzi bo i tak jest jeden i ten sam bilet ;)

No to teraz mamy opisywaną przez Ciebie sytuację, gdzie z linia 702, gdzie przewoźnik rezygnuje z obsługi danej linii, ale jest szansa, że tą linię będą obsługiwać autobusy innego przewoźnika ? A co z biletami długookresowymi w takim przypadku ? O ile takowe są, ale z tego co pamiętam First ma coś w swojej ofercie ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ