Mercedes O405NE

Inne marki trolejbusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1912
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-09-18, 21:07

Wcześniejsze miały napęd przeszczepiany z Jelczy, tutaj będzie całkowicie nowy.

Citadis

Post autor: Citadis » 2009-09-19, 10:29

Rafał pisze:Przemekk a orientujesz się co ten symbol AC zmienia
AC oznacza prąd zmienny, czyli w tym przypadku napęd asynchroniczny.

przemekk

Post autor: przemekk » 2009-09-19, 12:17

Firmy bodajże Enika?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1912
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-09-28, 17:48

Tak, ma zastosowany napęd Eniki.
Pierwsze fotki:
http://phototrans.eu/15,229950,132.html

Citadis

Post autor: Citadis » 2009-09-28, 20:42

Dlaczego zastosowano na zewnątrz bębny od razu z rączką do nakręcania? Czy nie jest to niebezpieczne/niepraktyczne? W MPK Lublin stosuje się nawet w Solarisach normalne bębny, gdzie kierowca ma klucz w kabinie. Może mi ktoś wyjaśnić o co tu chodzi, czym się kierowano bo jestem bardzo ciekawy? No i z chęcią dowiem się dlaczego PKT wybrało do współpracy Enike, tańsza, czy może lepsza(Lublin stwierdził chyba inaczej pchając się w warszawskiego producenta) niż MEDCOM? Z góry dzięki za odpowiedź ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1912
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-09-28, 22:36

Z tymi bębnami to w sumie nie wiem, niech się wypowie ktoś bardziej obeznany. A dostawca napędu został wybrany na podstawie przetargu, Enika złożyła korzystniejszą ofertę i wygrała.
Teraz ja mam pytanie, czy ten wóz w poprzednim życiu był gazowcem, czy podczas przeróbki na trolejbus zmodyfikowano strukturę dachu (różnica w stosunku do standardowych O405N polega na przesunięciu I szyberdachu ku tyłowi pojazdu)?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 32429
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-09-29, 08:28

W ogóle ten pojazd wygląda mi na lekko przerabiany. Widać, że ma dobudowane trzecie drzwi (ale akurat w Gdyni, to zdaje się nie jest już niczym nie zwykłym) ;)

[ Dodano: 29 Wrz 2009 07:32 ]
Teraz ja mam pytanie, czy ten wóz w poprzednim życiu był gazowcem, czy podczas przeróbki na trolejbus zmodyfikowano strukturę dachu (różnica w stosunku do standardowych O405N polega na przesunięciu I szyberdachu ku tyłowi pojazdu)?
Zaraz. A czy czasami "Gryf" (bo rozumiem, że on pośredniczył w zakupie), nie miał w ofercie MB O405N2 w wersji CNG ?

:strzałka: http://gryfkartuzy.pl/upload/images/big/366.jpg
Obrazek

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1912
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2009-09-29, 18:08

Ten egzemplarz nawet jeśli był gazowcem, to na pewno nie pochodził z Mannheim (parę egzemplarzy jeździ po Gdyni więc wiem, że ten na fotce nie jest z Mannheim, chociaż pudła dla dwóch następnych merców AC są) więc moje pytanie nadal jest aktualne.

ODPOWIEDZ